

Paríž oficiálne zakázal zdieľané elektrické kolobežky, namiesto toho podporuje zdieľanie e-bicyklov
Nerozhodla tak výhradne správa mesta, ale samotní Parížania, ktorí dostali možnosť zahlasovať za to, či zdieľané elektrické kolobežky vo francúzskej metropole zostanú alebo nie.
Hlasovanie, resp. lokálne referendum bolo jednoznačné a až 90 % hlasujúcich bolo za odstránenie zdieľaných elektrických kolobežiek z mesta. Verejnú voľbu umožnila Parížanom starostka mesta, Anne Hidalgová. Obyvateľov trápilo, že sa kolobežky povaľujú po celom meste, jazdí sa na nich nebezpečne, pod vplyvom alkoholu atď.
Ako v našich mestách, tak aj v Paríži vytvorili zdieľané elektrické kolobežky veľký rozruch – najprv boli prijaté s otvorenou náručou kvôli praktickým presunom po meste, no postupom času (čo sa dalo očakávať) sa to zvrhlo a kolobežky začali byť problémom – avšak, iba kvôli ľudom, ktorí sa nevedia správať a vzhľad i bezpečnosť mesta a obyvateľstva je im ukradnutá. Zákaz prevádzkovania zdieľaných e-kolobežiek je právoplatný od konca augusta 2023.
Je zrejmé, že podobné problémy sa môžu týkať aj zdieľaných e-bicyklov, no tie nie sú až takým tŕňom v oku ako kolobežky – možno aj s ohľadom na ich historické využívanie vo veľkých mestách a cyklistickej infraštruktúre, na ktorej Paríž v posledných rokoch dostatočne zapracoval. Ešte dodajme, že vo francúzskej metropole pôsobili traja hlavní hráči v oblasti zdieľaných kolobežiek, ktorých poznáme aj v našich končinách – Lime, Dott a Tier. Všetky tri spoločnosti už stiahli svoje stroje z ulíc do skladov. Každá spoločnosť to poňala iným spôsobom, pričom Dott stiahol kolobežky už v júli, nasledovala spoločnosť Lime a Tier nechal kolobežky v meste do poslednej možnej chvíle.
Podľa rôznych správ bolo v Paríži rozmiestnených celkom 15 000 elektrických kolobežiek, z ktorých mnohé boli vo veľmi dobrej kondícii, v podstate nové stroje. Čo sa s týmito kolobežkami stane? Najpravdepodobnejšie riešenie je, že prevádzkovatelia ich presunú do iných francúzskych miest, kde sú kolobežky stále povolené a rovnako tak je možné, že budú rozposlané aj do iných európskych miest. Dott, Lime a Tier však svoju pôsobnosť v Paríži nekončia a namiesto kolobežiek začnú ponúkať zdieľané bicykle, ktoré majú v meste zelenú a sú veľmi žiadané aj kvôli neustále pribúdajúcej cykloinfraštruktúre.
Zdroj: insideevs.com
Prečítajte si aj:
Podobné články

Elektromobilita: Nabíjanie už s výkonom 1 megawatt

XPENG G9 ukazuje ako čínske EV utekajú európskym
